Ads by nuffnang

Thursday, July 19, 2012

Siapa pernah cuba Lokan Panggang??????

Semalam saya sampai di Sri Pentas hampir jam 12
malam dari Sabah, simpan tape yang dirakamkan
sepanjang tugasan di sana, membelek beberapa
dokumen dan surat di atas meja dan terus "sign out".

Sampai rumah hampir 1245, kemas beg, mandi
dan terus tidur keletihan.

Pagi ini hujan agak lebat membasahi bumi
Lembah Klang, memang agak liat nak bangun dan
bercadang nak ambil cuti tapi berikutan ada tiga
mesyuarat yang perlu dihadiri dan juga satu sesi
prebiu rancangan baru "Obsesi", maka terbantutlah
cadangan untuk ambil cuti..

Hari ini juga pihak PWS turut mengadakan majlis
makan makan "potluck" sempena menyambut
ramadan dan seperti biasa saya di
pertanggungjawabkan bahagian penyediaan 
minuman panas.....

Masing masing membawa makanan untuk dinikmati
bersama sama seperti nasi lemak, nasi kerabu, nasi
dagang, macaroni goreng, jellly, kek, kuih muih dan
macam macam adalah......

Seronok sesekali berkumpul dan makan ramai ramai......

Nadia dan Zana dengan makanan yang mereka bawa......

Tak sempat masak di rumah....beli di luar pun ok .......

Sedapnya Nasi Dagang......



Liza suka makan nasi kerabu.......

Menyentuh bab makan lagi, semalam sebelum
berangkat pulang ke Kuala Lumpur,
perjalanan dari Tuaran ke Kota Kinabalu, kami
'limpas' (lalu) dan berhenti di kawasan di kenali
sebagai Kampung Salut.

Di sini memang terkenal dengan deretan gerai yang
menjual Kelapa Bakar dan Lokan Panggang.

Memang sedap betul lokan segar yang dipanggang
dan dicicah dengan sambal.

Saya rasa lebih 20 biji lokan menjadi santapan
saya seorang.

Bagi rakan yang bercadang ke Sabah dan jika ke
Tuaran, jangan lupa singgah di deretan gerai yang
menyediakan hidangan istimewa lokan panggang ya...

Kena cuba makan bah......


Gerai Sri Cahaya menjual lokan dan ketam panggang

Lokan dijual mengikut saiz......


Lokan yang telah siap dipanggang

Segar dan menyelerakan.........

Pak Kassem - orang kuat TV3 Sabah......
Inilah longgokan lokan yang saya makan........sedap bah.......

10 comments:

  1. memang sedap Chik Inn.. tried once. fresh pulak tu.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,
    Kalau nak banding Lokan panggang dan kerang bakar, ada persamaan tak?

    ReplyDelete
  3. macam sedap je....apa kejadian misteri di Sabah?

    ReplyDelete
  4. salam cik in... saya ambik gambar saya ngan nad ye.. nak masuk blog gak... cam biasa saya link cerita ni dari blog saya ke blog cik in ye... macih..

    ReplyDelete
  5. saya suka...1st time try g kk last weekend. rasanyer saya pun makan kedai deretan yg sama..tp lama betul nak tunggu...makannyer sekejap benor..hahaha

    ReplyDelete
  6. Memang sedap Cik Inn.Tapi di Johor dah susah nak cari lokan.

    ReplyDelete
  7. Salam. Cik In, saya tak pernah makan.. Seronok melihat kegembiraan akak berbuka dengan teman2 sekerja yg lain.. Nampak meriah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...