Ads by nuffnang

Tuesday, July 5, 2011

Kecewa tak dapat update entri........


Dekat seminggu tak tulis entri, memang
kecewa betul rasanya kerana banyak nak 
dikongsikan kepada rakan-rakan blogger.
Saya senyap tanpa sebarang entri kerana
membawa diri  belajar Kung Fu dengan
KUNG FU PANDA di Negara China……..
Dua tahun lepas tak habis menuntut bersama
Nurul Syuhuda Nurul Ain kat Tembok Besar……
(ada saya tulis dalam entri sebelum ini dengan
photo pakaian pahlawan cina)
Nurul Syuhada dah lulus jadi pendekar
Tembok Besar, tu yang dia akan mengakhiri
zaman bujang tidak lama lagi…….
Haaah…..ya lah tu……sebenarnya saya di
tugaskan ke Beijing untuk "INTAI INTAI DEKO”
di sana.
Mengikut jadual asal, pengacara Intai Intai Deko, 
Norazlina Redzuan atau Alin patut  turut sama 
untuk tugasan ini tetapi saat saat akhir, dia 
tidak dapat menyertai kami.
Jadi saya ke Beijing bersama Norlizah Yusof
selaku Penerbit Intai Intai Deko dan
jurukamera Rohaizat Roslan.
Kami ke sana bersama beberapa teman media
lain ditaja oleh syarikat gergasi perabot yang
tidak asing di ibukota iaitu Da Vincci.
Mereka menaja kami dari 29 Jun hingga
4 Julai…..

Semalam selamat mendarat di KLIA jam 11.30
malam....
Terima kasih berbanyaklah kepada pengurusan
Da Vinci dan tidak lupa kepada pegawai pengiring 
kami Goh Siew Ching……


Bersama orang kuat Da Vincci - Siew Ching
Ingatkan Alin jadi ikut, dah fikir nak
mengabadikan beberapa potret bersama dia
di tempat yang pernah kami buat rakaman untuk 
Majalah 3 dulu, tapi apakan daya…..



Bersama Alin kira kira 10 tahun lalu di Beijing


Azhar (juruteknik) Kartina Ayoob dan Isa (Jurukamera)
Ketika saya di Beijing tahun 2000 bersama
sahabat baik saya Kartina Ayoob,  tiada masalah bahasa 
kerana dia memang fasih berbahasa Mandarin.
Haah berbalik kepada kenapa  saya kata
kecewa tak boleh tulis blog……. kerana saya difahamkan 
pihak pemerintah di China memang mengharamkan 
penggunaan Facebook, Youtube juga apa apa yang ada
kaitan dengan blog.
Hari pertama dan  kedua saban hari selepas
pulang ke hotel di sebelah malam nak tulis
entri tapi kecewa teramat sangat.


Sekitar Beijing




Malah saya menghubungi beberapa rakan
rakan di tanahair, bertanyakan boleh atau
tidak blog saya dibuka, kerana khuatir kena
godam atau dimamah virus…..
Member semua kata ok...tu saya pelik bin ajaib.
Ketika saya ke Kedutaan Besar Malaysia
di Beijing untuk rakaman sambutan dan
ucapan raya, saya dimaklumkan Ahmad Phadil Ismail 
selaku Kaunsellor di Kedutaan Malaysia,
memang blog tak boleh buka……..


Di depan Kedutaan Malaysia bersama Ahmad Phadil
Barulah saya boleh menarik nafas lega………
Berbalik kepada kedatangan saya di Bumi
Beijing, adalah untuk menghadiri Pameran
Perabot Da Vinci bertemakan “From Milan to Beijing” 
memanggggggg hebatttt…….
InsyaAllah saya akan kongsikan untuk entri
akan datang beserta photo…..
Bayangkan ada kerusi sofa "gold leaf" berharga mencecah
lebih lima ratus ribu ringgit……………..

10 comments:

  1. Jauh berjalan luas pandangan..kenal bumi Allah..
    sungguh bertuah skali Chik Inn..Alhamdulillah

    tima kasih sudi berkongsi pengalaman dan cerita dgn kami..=)

    ReplyDelete
  2. selamat kembali chik inn..
    rindu celoteh chik inn..

    ReplyDelete
  3. nabil pon sama gak..xsempat nak update sebok bekerja..bestnya g jalan2..hihih

    ReplyDelete
  4. bila baca n3 chik inn ni, ana terkenang kunjungan ana ke sana pd thn 2009. sesungguhnya Beijing bandaraya yg bersih dan teratur dan keinginan utk ke sana lagi tu mmg ada

    sungguh bertuah chik inn dpt kembali ke sana atas tajaan pulak tu ..... bestnyer

    ReplyDelete
  5. zaman remaja chik inn sangat comey...heehee

    ReplyDelete
  6. oooo hebat china yer...media ditapis setapis2nya..jadi kuranglah masalah sosial bencana laman web tak diingini kan??

    selamat kembali cik inn...muga lebih hebat!!

    ReplyDelete
  7. betul-betul kena tapi kat sana.. rasa tak puas kalau tak buat sesuatu dalam blog..

    Alhamdulillah chik Inn dah selamat kembali.. ;)

    ReplyDelete
  8. Sofa berharga 1/2 juta??? Mesti tempatnya di rumah yang berharga puluh2 juta!

    ReplyDelete
  9. kalau la sy dpt peluang jdi wartawan mcm cik en..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...